Domestic Slut

Fiertură cu boghi

Posted in Pui by Highway on Decembrie 16, 2009

Mâncarea de bob pare a fi un fel moldovenesc, dar eu nu am auzit de el decât aici în Anglia. Asta se întâmpla probabil din acelaşi motiv pentru care în România s-au pierdut atâtea tradiţii culinare: uniformizarea comunistă datorată monoculturilor masive. Dar eu sunt fericită să-l (re)descopăr. Bobul e o fasole care se poate consuma fragedă sau uscată. Personal prefer bobul proaspăt, încă verde.

Iată o reţetă creată după tradiţia veche. O fiertură din legume cu carne de pui, în sos acrişor de tomate. Mai nou nu mai prăjesc deloc ceapa în ulei şi chiar încerc să nu mai fierb uleiul deloc. Prin urmare am înăbuşit în puţină apă ceapa cu usturoiul şi pieptul de pui tăiat făşiuţe mici până când ceapa a devenit transparentă şi carnea albă. În timpul ăsta am taiat cartofii cubuleţe şi morcovii bastonaşe şi le-am adăugat deasupra. Am acoperit totul cu bulion şi dupa ce a dat în clocot prima dată am adăugat şi bobul. Le-am lăsat la fiert cam o oră la foc mic.

După ce am stins focul, chiar înainte să servesc, am pus o mană de mărar proaspăt şi cateva linguri de ulei de măsline extravirgin. Îi dă o aromă superbă fresh. Excelentă mâncare!

(În reţetele moldoveneşti se lasă la fiert în apă, apoi la sfârşit, se adaugă borş şi este dat în clocot. Bănuiesc că iese superb.)

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ioana said, on Decembrie 21, 2009 at 11:29 pm

    arata super bine.. mi-e pofta si mie de fasole boabe fiarta.

  2. bucatar maniac said, on Decembrie 24, 2009 at 9:07 am

    Bucuria vine din lucrurile marunte, linistea din suflet, iar caldura din inima. Iti doresc sa le ai pe toate, alaturi de familia ta! Sarbatori fericite!


Lasă un răspuns

