Domestic Slut

Mackerel a la Dobrogea

Posted in Peste/Fructe de mare by Rei on Octombrie 15, 2009

macrou-cu-mamaliga

Crescuta pe malurile Dunarii este usor de inteles ca pestele a fost o prezenta obisnuita in meniurile copilariei mele. Crap, roasioara, caras, somn… pesti prinsi chiar de mine in baltile de la Domneasca si de pe malul Canalului, sau din iazurile de la bunica mea, unde ma refugiam impreuna cu verii mei si ne construiam undite din te miri ce…

Ieri am poftit peste, asa ca am mers la un magazin pescaresc tinut de doi turci cu sorturi murdare. Promisesem ca voi gati eu pentru ca nu o mai facusem de mult. Dar cand am intrat in magazin am ramas un pic descumpanita pentru ca nu recunosteam nici un peste din cei cu care crescusem. Aici, o gramada de feluri de peste oceanic si exotic ale caror nume in limba engleza oricum nu imi spuneau nimic. Mona a zis ceva despre macrou, ca ii place, ca iese super la cuptor in folie etc.

Asadar asta e reteta: macrou la cuptor cu saramura de peste si mamaliga. Este simplu de gatit si extrem de gustos. Pestele se  pune pe niste hartie de copt si se condimenteaza cu sare si piper, atat in interior cat si in exterior. Se umple apoi cu felii subtiri de lamaie sau lime (cam o lamaie la doi pesti) si cu ustoroi taiat felii (2 catei). Se taie o ceapa rosie in fasii subtiri si se presara deasupra dupa care se stropeste generos cu cidru (cred ca merge si bere). Pestele astfel condimentat se impatureste in folia de gatit si se pune in cuptorul care a fost preincalzit la 200 de grade. Acolo se lasa timp de 20 minute, timp in care se pregateste saramura si mamaliga.

Saramura este simplu de facut: apa fierbinte in care se adauga ardei iute tait marunt (dupa gust), sare multa, boia dulce, ulei si.. la sfarsit, dupa ce toatea asta fier un pic, o mana de patrunjel.

De mamaliga nu mai zic. E secret…

Lasă un răspuns

