Domestic Slut

Conchiglie alla carbonara

Posted in Carne, Fast, Paste by Highway on Octombrie 15, 2009

Alla-Carbonara4

Nu stiu de ce aveam impresia asta ca retetele cu paste care imi plac se opresc la carbonara. Dar Pino gateste treaba asta aproape in fiecare seara si miroase delicios. De fapt pare a fi singurul lucru pe care stie sa-l faca exceptand friptura in sange din weekend. Servindu-ma de Google, azi am incercat varianta mea la clasica reteta din Lazio si a iesit fantastic. Imi dau seama, pregatind-o, ca pare o reteta extrem de simpla, dar ca sa iti iasa perfect e necesar sa ai cele mai bune ingrediente si atentie la detalii.

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa bat 2 oua intr-un bol si deasupra am ras o bucata cam de 50 de grame de branza tare (grana sau parmezan), apoi o alta de branza maturata (cheddar sau pecorino). Le-am amestecat bine impreuna cu un pic de lapte. Deasupra am rasnit piper negru din abundenta si am lasat totul deoparte.

Desi carbonara se serveste tipic cu spaghetti, eu am ales cochiliile pentru ca prin forma lor sunt excelente in a retine sosul. Intotdeauna la paste recomand cei mai buni producatori si, pentru ca sunt un produs italian, prefer sa merg pe mana lor – De Cecco sau Barilla. Le fierb in modul obisnuit – eu prefer al dente. Asta inseamna ca pun o cratita mare cu apa la fiert si cand apa clocoteste arunc acolo pastele amestecand de doua ori incat sa nu se lipeasca. De obicei au nevoie de 11 minute, dar va sfatuiesc sa gustati. Sunt mai bune cand raman suficient de tari.

Separat, am fript intr-o tigaie, in unt, cativa catei de usturoi zdrobiti impreuna cu felii subtiri de costita afumata (merge si sunculita taraneasca sau kaiserul slab – italienii au ceva asemanator numit pancetta). Am facut-o la foc mediu pana cand sunculita a devenit usor crocanta, de obicei cam 5-6 minute. Dupa ce pastele au fost gata, le-am scurs de apa intr-un vas sita si imediat le-am amestecat cu incredientele din tigaie, apoi le-am mai lasat un pic pe foc, dupa ce am mai turnat niste lapte deasupra. Dupa 2 minute am luat tigaia de pe foc, am turnat totul intr-un vas mare si adanc (un bol de salata) si am incorporat ouale amestecate cu branza in compozia de paste si sunculita. De obicei, in punctul asta e gata. Dar eu, dupa ce am amestecat totul bine, am intors ingredientele in tigaie, unde le-am mai last un minut pe foc ca sa fiu sigura ca oul este cat se poate de bine facut.

E basta! Se serveste imediat cu parmezan ras deasupra. Bounissimo!

Lasă un răspuns

