Domestic Slut

Spanac genial cu roşii, ochiuri şi mămăliguţă

Posted in Fast, Vegetarian by Highway on Septembrie 30, 2009

Spanac-cu-rosii

Cand eram mica nu imi placea deloc. Nu stiu daca erau de vina popularele mofturi copilaresti legate de legume sau abilitatile culinare ale mamei si bunicii mele. Aveau ele punctele lor tari, dar acasa in Chiajna mie nu mi-a placut niciodata spanacul. L-am descoperit mai tarziu, singura si atunci m-am indragostit de el. Pur pariu ca nu stiati ca spanacul asta este o planta orientala, ajunsa la noi tarziu adusa, probabil, de turci. (De fapt are o istorie mai veche de atat. Pare ca isi are originea undeva in Nepal. Dupa expansiunea musulmana a ajuns sa fie cunoscut intai in orientul apropiat si apoi in Europa pe masura ce arabi au cucerit teritorii spre vest.)

Spanacul cu rosii este momentan felul meu preferat de-al prepara. E si cel mai simplu. Intai se caleste ceapa verde in ulei de masline, se adauga usturoi maruntit si frunzele de spanac. Daca sunt micute pot fi lasate intregi, daca sunt mai mari pot fi rupte direct deasupra tigaii. Frunzele vor lasa lichid  in timp ce fierb, teoretic nu va fi nevoie sa adaugam apa. Imediat se pun cateva linguri de bulion sau pasta de rosii sau chiar pulpa de rosii taiata cuburi, orice aveti. Se lasa la foc mic cu capac si doar daca este nevoie se poate adauga un pic de apa. Va fi gata rapid.

L-am servit cu mamaliga pe care a preparat-o Rei, deci nu ma bag acolo. Exista numeroase retete pe internet daca va intereseaza. Pot sa spun doar ca a iesit delicioasa si au mers perfect impreuna. Iar pentru culoare si textura am completat cu doua oua ochi facute direct peste spanacul din tigaie. E simplu, se fac doua adancituri in compozitia din tigaie si ouale se sparg acolo. Se vor face foarte bine.

Super bun! Rei a lins farfuria.

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ioana said, on Octombrie 23, 2009 at 5:21 am

    imi aminteste de ceva ce am inventat eu zilele trecute cu bucata de tofu ramasa:
    am prajit jumate de ceapa mare in ulei de masline. in timpul asta am taiat o bucata cam de 400-500 grame de tofu in cubulete, le-am amestecat intr-un castron cu sare, coriandru (mai mult), piper, un rest de albusuri de ou ramase de cand am facut tort, busuioc uscat si frunze de patrunjel verde. amestecul cu pricina l-am adaugat peste ceapa care intre timp s-a facut transparenta in tigaie. toate le-am mai lasat pe foc. am adaugat jumate de kilogram de frunze de spanac proaspete si am lasat sa fiarba. dupa ce spanacul s-a inmuiat, am adaugat 2 rosii (maricele) taiate cubulete si ele. cand aproape gata, am turnat peste cam 300 grame de smantana. am mai condimentat dupa gust si a iesit o delicatese care imi ajunge toata saptamana la scoala 🙂

  2. starbuck said, on Ianuarie 19, 2010 at 4:59 pm

    tocmai am gatit dupa reteta asta, cu cateva modificari: am uitat de usturoi si singurul spanac pe care l am gasit era o chestie congelata cu ceva concentrat de smantana. a fost delicios!!!! mai ales faza cu ouale gatite peste spanac e excelenta, mai putin colesterol, etc

    • Highway said, on Ianuarie 19, 2010 at 6:09 pm

      La primavara mai faci o data ca sa vezi diferenta 🙂


Lasă un răspuns

