Domestic Slut

Tocană de ciuperci de pădure cu felii străvezii de carne afumată

Posted in Carne by Highway on August 13, 2009

tocanita-de-ciuperci

Gasisem la Cora niste pungute cu ciuperci uscate, galbiori si hribi, de care habar nu aveam cum s-ar putea gati. Mi-am luat cate una din fiecare. Azi mi-a venit ideea sa incerc o combinatie vanatoreasca, pentru ca stiam ca ciupercile de padure au un gust mult mai puternic aromat decat champignoanele. M-am tot gandit ce ar merge cu savoarea pe care mi-o imaginam si am incercat tot felul de combinatii in gandul meu pana cand m-am oprit la ideea de-a crea o tocanita cu muschi haiducesc afumat.

Ciupercile uscate trebuiesc lasate in apa cu putin lapte cateva ore pana cand devin moi. Apoi le-am fiert jumate de ora in apa cu sare. In timpul asta am taiat doua cepe mici solzisori subtiri, un ardei gras de gradina si cativa catei de usturoi, pe care le-am pus sa se caleasca in ulei de masline cateva minute la foc mic. Tocana, are nevoie de bulion, dar am preferat sa pun 3 rosii mici in blender si sa obtin un sos omogen pe care l-am turnat in tigaie. Am adaugat un praf de sare si le-am lasat la fiert pana cand am fost ok cu galbiorii din celalt vas.

Apoi am scurs ciupercile de apa, le-am pus in tigaie peste sosul cu rosii, am adaugat jumatate de pahar de Cabernt Sauvignon, un soi de in rosu foarte bun, o mana de patrunjel tocat marunt, am rasnit piper verde si le-am amestecat pe toate cu atata apa proaspata cat sa acopere pana la 3/4 compozitia din tigaie. Cand am terminat am pus tigaia la cuptor vreo ora la foc mediu, pana cand ciupercile trag toata zeama si se umfla frumos. Cu zece minute inainte de-a le scoate, am adaugat feliile de muschi crud-uscat, taiate foarte subtire si cateva fire de arpagic, care observ ca isi pierde numele romanesc, pentru ca la supermarket il gasesti drept ‘chivas’, probabil de la englezescul ‘chives’.

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Diana said, on August 13, 2009 at 3:07 pm

    Acum esti chiar rea… 🙂

  2. Rei said, on August 13, 2009 at 3:11 pm

    :)))


Lasă un răspuns

