Domestic Slut

Dovlecei alla Parmigiana

Posted in Vegetarian by Highway on Iulie 12, 2009

Dovlecei alla Parmigiana

Intr-o duminica dupa amiaza, acum cativa ani, Elisa a avut chef sa iesim si in masina noastra de atunci, o Lancia Ypsilon, ne-am plimbat randomly prin oraselele de la vest de Milano. Dupa amiaza am oprit in dreptul unui local modest si ne-am asezat la masa. Ea a descoperit in meniu, cu uimire si satisfactie, ‘melanzane alla parmigiana’. Eu habar nu aveam ce naiba sunt alea pana am gustat prima data si m-am indragostit de felul asta de mancare traditional, antic. Este genial si il recomand cu pofta, pentru ca este atat de bun, o textura proaspata din cauza legumelor, delicios cu branza topita la mijloc si crusta rumenita deasupra. Are un feel rustic ca o mancare din copilarie din cauza sosului grozav de rosii si condimente.

Reteta variaza in functie de regiunile italiene si, desi nordul si sudul si-o atribuie fiecare siesi, cel mai probabil ea vine din Sicilia. Parmigiana ar putea proveni de la branza faimoasa din Parma, sau ar putea fi o transformare gresita a termenului de parmiciana, un fel de capac de lemn, ale carui parti se suprapun asemeni feliilor de leguma din reteta. Mie imi place maxim sa stiu ca are o istorie veche si de fiecare data cand imi fac timp sa o pregatesc e ca un fel de arheologie experimentala. Aici am inlocuit vinetele cu dovlecei, dar in rest am urmat exact aceiasi pasi.

E simplu, cativa dovlecei, alesi mediu de subtiri si lungi, ii tai in felii groase de 6-7 mm, apoi ii sarez si ii ung cu ulei de masline. Eu nu le curat coaja, dar o spal bine inainte. Apoi fiecare felie este grilata pe o parte si pe alta pana se face usor aurie. In timpul asta fac un bulion instant din 3 rosii, in blender. Intr-o tigaie calesc ceapa verde, adaug 2 morcovei rasi, un ardei gras verde taiat cubulete mici si le las la foc mic cateva minute. Apoi adaug peste ele sosul de rosii, sare grunjoasa, piper, busuioc si oregano. Las pe foc pana cand sosul scade suficient incat sa aiba o consistenta mai pastoasa.

Pasul doi. Iau un vas pentru cuptor, pun pe fund cateva linguri de sos pe care le intind pe toata suprafata ca sa creez un fel de tampon lichid, apoi adaug feliile de dovlecel una langa alta, pana acopar un intreg strat, desupra pun sosul de rosii, apoi un strat de parmezan ras si unul gros de mozzarella. Din nou cate un strat din fiecare, asa incat ultimul sa fie cel de branza. Se baga la cuptor o ora, la foc mediu (cam 180 de grade) pana cand mozarella s-a facut aurie si zeama lasata de legume a mai scazut.

Mmmmm. Mie mi-e pofta din nou…

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rei said, on Iulie 12, 2009 at 10:12 am

    vai cat de pofta mi s-a facut citind asta!!!

  2. ioana said, on Iulie 12, 2009 at 1:35 pm

    mmm.. arata delicios..

  3. Former lover « Highway said, on Iulie 14, 2009 at 8:04 am

    […] aspirat. Le-am lasat singure cât sa fac un dus rapid. Restul zilei am petrecut-o impreuna gatind vegetarian, Mix ne-a pus muzica din iPod-ul ei, primit de la mine acum mai multe luni si eu am pregatit un […]


Lasă un răspuns

