Domestic Slut

Penne gratinate de facut seara la un film

Posted in Fast, Paste, Vegetarian by Highway on Iulie 9, 2009

penne_01

Chestia asta este printre cele mai usoare chestii pe care stiu sa le pregatesc. Penne al dente, sos de rosii homemade, masline, mozzarella, grana. Totul la cuptor pentru vreo 40 de minute pana cand face o crusta rumenita. Geniala pentru serile singuratice cand nu vreau sa ma multumesc doar cu ceva frugal, dar mai merge bine cand trebuie sa gatesc rapid pentru mai multi prieteni.

Pentru ca am fost lazy, am taiat in 4 niste rosii de gradina, niste bulbi de ceapa tanara, un ardei verde si le-am aruncat in blender impreuna cu o mana de patrunjel cu codite cu tot. Tzzzzzzzzzmm. Si am obtinut un sos omogen proaspat pe care l-am pus la foc mic sa scada, cu sare si condimente. Intre timp am pus la fiert pennele (eu folosesc Barilla, pentru ca mi se par cele mai bune) si le-am lasat cat sa se faca al dente (scrie pe pachet cat e nevoie pentru asta). Am mai tocat o pulpa de rosie proaspata careia i-am scot coaja si samburii.

Acum pasul doi. Pennele fierte se scurg de apa, se pun intr-un vas pentru cuptor, deasupra se toarna sosul, se amesteca pulpa de rosii si cateva masline miki kalamata si se adauga un pic de ulei de masline. Deasupra un strat gros de mozzarella. In vreo 40 de minute la cuptor, la 200 de grade, toata branza se topeste, apoi se face aurie.

Se serveste cu Grana Padano rasa, vin rosu sec si un film european.

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ioana said, on Iulie 10, 2009 at 2:23 pm

    nu inteleg ce faci cu pulpa de rosii cu masline… o pui peste sosul fiert in vasul de cuptor? sau le amesteci intai pennele + sosul fiert + pulpa de rosii cu masline si apoi pui mozzarella deasupra? (ma refer la partea de dinainte de a pune la cuptor)

  2. Highway said, on Iulie 10, 2009 at 2:33 pm

    Da, le amestec pe toate chiar in vas. Pulpa o pun ca sa simt un pic leguma, pentru ca rosiile din sos au fost zdrobite total in blender. Apoi acoperi totul cu un strat de mozzarella.

    • ioana said, on Iulie 11, 2009 at 12:29 pm

      miiiiam.. multumesc! cred ca incerc asta weekend-ul asta 🙂


Lasă un răspuns

