Domestic Slut

Scallop cu Chorizo

Posted in Carne, Peste/Fructe de mare by Rei on Iulie 5, 2009

Scallop

Inspiratia in domeniul culinar este ceva genial!!! In Anglia este o adevarata industrie in jurul artei culinare (vezi Jamie, vezi Come Dine with Me, vezi the Great British Menu)… un fel de contradictie in termeni daca ma intrebati pe mine avand in vedere faptul ca mancarea nationala a Britanicilor pare sa fie „Curry and Chips” de la fast-foodul de pe colt. Canalele de televiziune abunda in emisiuni cu tenta culinara – toate menite sa iti lase gura apa. Dar eu nu am gasit mare inspiratie in aceste emisiuni. In schimb Mona, cu descrierile ei fantastice… cu retetele ei inovative, cu betisoarele cu care o vad ca mananca in fiecare seara… Da, la Mona am descoperit ceea ce doream: o pasiune adevarata pentru gatit si pentru estetica gatitului : )

Asa ca astazi m-am pus la treaba si pentru ca tot aveam pofta de ceva fructe de mare, mi-am luat Scallops – imi pare rau ca nu stiu denumirea romaneasca. Este o carne alba, un soi de molusca marina care se gaseste in niste cochilii striate. Gustul? Asemator carnii albe de crab sau de lobster.

In general carnea asta este destul de fada si pentru rezultate bune trebuie avut grija la cum condimentam. Pentru ca in frigider aveam si niste chorizo minunat cumparat de la piata de produse organice din Broadway Market (asta dupa ce domnul de la tejghea cu un accent puternic spaniol m-a invitat sa gust vreo 4 feluri) am hotarat sa le combin.

Am taiat chorizo in felii subtiri (15 la numar ca atatea bucatele de scallop aveam) si l-am pus intr-o tigaie antiaderenta incalzita, fara ulei (pentru ca el isi lasa ceva grasime) si l-am tinut cam 1 minut, asa cat sa se rumeneasca. Imi place cum sfaraie chorizo in tigaie si cum din el iese asa in fum usor picant (din pricina ca este foarte condimentat). Dupa ce am scos feliutele de chorizo din tigaie, am pus bucatele de scallop sa se friga bine in uleiul lasat de carnatul asta spaniol. Scallopii se frig cam 3-5 minute si sunt frumosi asa cum se rumenesc ei. Dupa 5 minute se pune chorizo inapoi in tigaie cu scallopii si se stoarce cam jumatate de lamaie, se lasa sa bolboroseasca asa inca vreun minut doua. Se condimenteaza cu condiment uscat de lamaie si boabe de piper roz. Se serveste cu patrunjel verde taiat marunt marunt si presarat deasupra.

Drept garnitura am facut un cous-cous (tot inspiratie Mona) in care am pus unt sarat cu sare de mare facut in Insula Jersey, pe care, din motive estetice, l-am presat intr-o ceasca si apoi l-am intors in mijlocul farfuriei ca pe o movilita.  In jurul lui ei am asezat feliutele de chorizo si pe ele bucatele de scallop.

Gustul? Eh.. nu mai zic… bun… carnat iute stins cu zeama aia de lamaie si o carne fina usor condimentata… Bun bun.

5 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. highway said, on Iulie 5, 2009 at 7:28 pm

    Mmm. Doctore, ce n-as da sa fi fost si eu acolo! 1-0 pentru tine, as zice.

  2. rei76 said, on Iulie 5, 2009 at 8:07 pm

    1-0? pai de ce? doar nu facem intrecere! dar si mie mi-ar fi placut sa fii aici 🙂

  3. ioana said, on Iulie 5, 2009 at 8:26 pm

    suna delicios. si eu am facut azi cand m-am trezit ceva cu carne prajita in tigaie care a mers perfect dupa berile pe stomacul gol de azi noapte. Aveam piept de pui facut la toaster zilele trecute si l-am taiat feliute si prajit intr-o picatura de ulei de masline in tigaie. am prajit tot in tigaie felii de rosii unse cu ulei (tot de masline) si presarate cu sare si cimbru. toate le-am bagat intr-o jumatate de lipie (integrala) si am adaugat 2 feliute de cascaval. lipia am bagat-o apoi in sanvismaker 1 minut cat sa se topeasca branza.

    si varianta vegana am facut-o in cealalata jumate de lipie pe care am umplut-o cu restul de felii de rosii prajite si am pus-o in sanvismaker tot un minut cat sa se incalzeasca lipia. Gustul de rosie condimentata merge foarte bine cu gustul de lipie integrala.

  4. sapphic said, on Iulie 5, 2009 at 10:38 pm

    u sud try some cauliflower cappuccino w scallops. they marry very well.

    • Highway said, on Iulie 6, 2009 at 7:18 am

      maybe you can give me the recipe : ) I’m sure you know really great stuff


Lasă un răspuns

