Domestic Slut

Suc din vişine

Posted in Bauturi by Highway on Iulie 4, 2009

Visine

Am copilarit in Chiajna, un sat la limita vestica a Bucurestiului, care atunci cand eram mica inca mai pastra un aer campenesc, proaspat pe care il leg acum de lunile de vara. Afara, pe camp spre lunca Dambovitei sau in gradina, fiecare moment al anului era marcat printr-un ceva pe care natura il aduceaa periodic. Iulie pentru mine inseamna fructele de vişin, acreala aia dulce, tricourile patate, boabe rosii negricioase pe care le inghiteam cu incredere pentru ca nu aveau niciodata viermi, fata de ciresul pietros care se cocea in iunie. Si vişinul mi se mai pare un ceva autentic est european, o marca a acetui loc. Rei imi spune ca in Londra nu se gasesc visine. Or sa-mi lipseasca…

Aici am facut un alt experiment cu blender-ul. Vişine negre de la piata, din soiul Mocaneşti, inchise la culoare, acre-dulci si pline de zeama. Le-am scos samburii si am aruncat in blender vreo doua maini. Am mai adaugat o jumatate de mar verde Granny Smith, un soi foarte aromat (si importat e drept, chestia pentru care nu ma simt prea mandra, cu scuza ca duminica la piata nu le-am gasit decat pe astea dintre soiurile verzi). Si am mai pus vreo trei linguri mari de miere de tei si doua cani de apa plata Bucovina. Mixate vreo 3 minute, pana cand pielita de vişina se dezintegreaza. A iesit ceva incredibil de bun si dintr-un elan, eu i-am pus si un pic de alcool, adica vreo doua degete de Absolut. Servit cu gheata intr-un pahar highball este un rasfat pentru cum se simte dulceata de miere, pulpa de vişina aerata de vartejul tehnologizat al blenderului si fondul pur de vodca de foarte buna calitate. Cubul de gheata reuseste sa creeze o textura halucinata de cald si rece, aproape formand un gust separat.

Eu sigur imi mai fac.

Tagged with:

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rei said, on Iulie 5, 2009 at 9:05 am

    Excelenta ideea cu blogul avand in vedere felul in care ne inspiri in ceea ce priveste arta culinara.
    E adevarat, nu se gasesc visine la Londra… mie visinele imi aduc aminte tot de copilarie… la bunica mea, crescand in gradina intesata cu visini, pruni, nuci, meri varateci (care faceau mere dulci si virmanoase)… Cel mai greu era vara cand incepeau sa sa coaca visinele si u mai aveam rabdare. si le mancam asa… necoapte suficient.. un pic acre si lasandu-ti o senzatie ciudata in gura. Si apoi mai tarziu cand aproape se terminau si mai descoperam cate una uitata printr-un varf de copac. ce frumos.

  2. Diana said, on Iulie 5, 2009 at 9:30 am

    arata ingrozitor de … bine!! salivez uitandu-ma la poza 🙂
    Mona… asteptam sa scrii „the book” despre cooking 🙂 esti grozava!

  3. ioana said, on Iulie 5, 2009 at 8:48 pm

    haha.. o idee buna cu cartea didi.. deja o si vad publicata in mai mutle limbi 🙂

    nici in montreal nu am vazut visine nicaieri. si imi lipsesc. iar ciresele mari, pietroase si gustoase, costa aici (fara sa exagerez) de 4 ori mai mult decat restul fructelor.


Lasă un răspuns

